سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل

در این مقاله کوتاه بر این شدیم تا بیشتر در مورد تحصیل رایگان در اروپا صحبت کنیم ، و اینکه در کدام کشورهای اروپایی نظام تحصیل رایگان در اروپا هنوز وجود دارد ، و شما عزیزان با داشتن چه شرایطی می توانید از امکان تحصیل رایگان در اروپا بهرمند گردید.

v امروزه تحصیل رایگان در دنیا تقریبآ نایاب است ، و تنها کشورهایی که تا سال 2014 میتوانستیم هنوز از تحصیلات در آنجا بعنوان تحصیل رایگان نام ببریم کشورهای اتریش ، آلمان ، فرانسه ، نروژ و فنلاند بودند. امکان تحصیل رایگان در اروپا همواره برای متقاضیان واجد شرایط تحصیل رایگان در کشورهای اتریش ، آلمان موجود می باشد.
تحصیل رایگان در اروپا در سالهای اخیر تقریبآ هزینه ای برابر به صفر یورو داشت اما حال سال به سال با تصویب قوانین جدید و پولی شدن اکثر دانشگاههای کشورهای دیگری که جزئی از نظام آموزشی و تحصیل رایگان در اروپا بودند همانند کشور سوئد ، تحصیل در کشورهای اتریش ، آلمان ، فرانسه ، نروژ و فنلاند نیز شامل هزینه گردید. منتها این هزینه همچنان در مقابل هزینه های تحصیل در کشورهایی نظیر سوئد و … رایگان محسوب می گردد ، زیرا سوئد پس از پولی شدن دانشگاههایش تقریبآ سالیانه از دوازه هزار یورو در سال و به بالا برای دانشجویان هزینه در بر دارد ، حال آنکه در اتریش دانشجویان دانشگاه های دولتی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تقریبآ زیر هزار یورو در سال بابت تحصیل می پردازند.

v در مقطع دکترا نیز دانشجویان دکترا مبلغی زیر دو هزار یورو در سال بابت تحصیل می پردازند . به همین جهت این سیستم آموزشی همچنان در دنیا بعنوان نظام آموزشی و تحصیل رایگان در اروپا شناخته می شوند ، زیرا ارزانتر از این دانشگاهها در سطح دنیا دیگر پیدا نمی گردد . البته در طی این روند هزینه دار شدن دانشگاههای رایگان دنیا ، دانشگاههای فرانسه و فنلاند و نروژ نیز از حالت رایگان کاملآ خارج شدند . و فقط کشورهای اتریش و آلمان باقی ماندند که البته با شرایط سخت کنونی آلمان جهت اخذ ویزای تحصیلی ، میتوان گفت در حال حاضر بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل رایگان در اروپا با شرایط راحت و تقریبآ قطعی ویزا ، کشور اتریش می باشد .

v جالب آنجاست که اتریش که دارای امکان تحصیل رایگان در اروپا می باشد و دانشگاههای بسیار عالی ای نیز دارد و از اعتبار جهانی بسیار بالایی برخوردار هستند ، و همچنین اینکه برای سال 2015 بهترین کشور دنیا از همه نظر شناخته شده و این رتبه تا سال پیش به کشور سوئیس تعلق داشت ، لیکن اکنون اتریش برترین کشور دنیاست و البته با یک چهارم هزینه های زندگی ، هزینه های زندگی در اتریش نیز ، کمترین هزینه های زندگی در دنیا محسوب می گردد .
معنی این آنست که در بهترین نقطه دنیا با تمام امکانات و رفاه اجتماعی و خدمات اجتماعی که در دنیا برترین است ، هم رایگان تحصیل خواهید کرد و هم هزینه های زندگی بسیار پایینی نیز می پردازید . هم آنکه اجاز? کار خواهید داشت و پس از فارغ التحصیلی مانند کشورهای دیگر مجبور به بازگشت به کشور خود نخواهید بود ، چنانکه ویزای شما در صورت یافتن کارفرمایی در اتریش به راحتی به ویزای کاری اتریش تبدیل خواهد شد و شما نیز با داشتن پنج سال سابق? کاری فول تایم میتوانید جهت اخذ اقامت دائم اتریش نیز اقدام نمایید .

v از دیگر مزایای تحصیل رایگان در اتریش آنست که در صورت بهمراه بردن همسر و فرزندانتان به کشور اتریش ، آنان نیز از مزایای تحصیل رایگان در اتریش بهرمند خواهند شد . و تحصیل فرزندتان که در کشورهای دیگر قطعآ بیشتر از شش هزار یورو در سال هزینه در بر خواهد داشت ، در کشور اتریش کاملآ رایگان خواهد بود .

v جهت تحصیل رایگان در اروپا، در هر کشوری که شما وارد آن می گردید جهت تحصیل آن هم بصورت رایگان ، می بایست حتمآ یا دارای مدرک زبان آن کشور باشید ، همانند کشور آلمان که از شما مدرک زبان آلمانی معتبر را میخواهد ، و یا آنکه می بایست بدون مدرک زبان به آن کشور وارد شوید و در کلاسهای زبان آن کشور در دانشگاه شرکت نموده و برای شما جهت یادگیری زبان آن کشور فرصتی تعیین میگردد که طی آن فرصت میتوانید مدرک زبان مورد درخواست آن کشور را در همان کشور اخذ نمایید و پس از آن به شما اجاز? ادامه تحصیل در دانشگاههای رایگان دولتی خود را خواهند داد، همانند اتریش . که صد البته به دلیل سهل تر بودن شرایط اتریش ، اتریش دارای متقاضی بسیار زیادی جهت مهاجرت تحصیلی و تحصیل رایگان در اروپا نیز میباشد.
v البته شرایط خاصی نیز بر فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای رایگان اتریش و آلمان نیز وجود دارد ،آن هم اینکه فقط دانشگاههای سراسری مورد قبول میباشند ، به تازگی تقریبآ شصت درصد پرونده های دانشگاه آزاد را نیز با توجه به شرایط خوب بودن شعبه دانشگاه و معدل دانشجو و نمرات دروس اختصاصی وی قبول می نمایند و در موارد بسیار قلیلی نیز دیده شده که دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاههای غیرانتفاعی را نیز قبول نموده اند ، لیکن متاسفانه افرادیکه دانشجو یا فارغ التحصیل از دانشگاههای علمی کاربردی و یا پیام نور هستند شانسی برای قبولی و تحصیل رایگان در اروپا نخواهند داشت .

8 2 2 تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل رایگان در اروپا

v خبر خوب آنکه افرادیکه دانشجو یا فارغ التحصیل از دانشگاههای علمی کاربردی و یا پیام نور هستند ، با اینکه در اتریش و آلمان شانسی نخواهند داشت ، لیکن برای کشور ایتالیا براحتی میتوانند اقدام نمایند ، ایتالیا دارای نظام آموزشی تحصیل رایگان در اروپا نیست، ولیکن همانند کشورهای اروپایی با سیستم تحصیل رایگان در اروپا ، میتوان روی ان حساب باز نمود ، زیرا به بیش از نود درصد دانشجویان بورسیه تحصیلی استانی تعلق میگیرد و( البته نیاز به مدارکی دال بر اثبات مورد مکفی نبودن حقوق ماهیانه در ایران خواهید داشت) ، بطوریکه هم هزینه تحصیل ایشان رایگان میگردد و هم اینکه بطور مثال در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس پنج هزار یورو در سال و در مقطع دکترا سیزده هزار و چهارصد یورو در سال کمک هزینه زندگی داده خواهد شد ، آن هم البته شرایط خاصی را میطلبد که در این مقال نمی گنجد و برای اطلاعات بیشتر بحث بورسیه ایتالیا را در سایت موسسه حقوقی ملک پور مطالعه بفرمایید.
v درصورت داشتن قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی ، حتمآ قبل از هرگونه تصمیم گیری ، حتمآ با وکلا و مشاوران مجرب ما در موسس? حقوقی ملک پور تماس حاصل بفرمایید ، تا در اسرع وقت در مورد تمامی امکانات و موقعیت های مهاجرتی خود مطلع و راهنمایی گردید . موسسه حقوقی ملک پور مفتخر است که همیشه صادقانه و دلسوزانه جهت پیشبرد اهداف موکلان گرامی قدم برداشته و همین مورد باعث شده تا موسسه حقوقی ملک پور تبدیل به خوش نام ترین و موفق ترین و بزرگترین موسسه حقوقی کشور گردد.